Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jeho Svatost Dalajláma se mne dotkla

Boží prozřetelnost už řídí mé činy a vede mé kroky bezprostředně hladce několik let. Před měsíci jsem se nezištně registrovala na konferenci Forum 2000 a až teď zjistila, že zde bude zářit svou přítomností Jeho Svatost Dalajláma!
Jeho Svatost kráčí na přednášku v Galerii Mánes

A musela to být právě Praha, abych se dočkala...

Boží prozřetelnost už řídí mé činy a vede mé kroky bezprostředně hladce několik let. Před měsíci jsem se nezištně registrovala na konferenci Forum 2000 a až teď zjistila, že zde bude zářit svou přítomností Jeho Svatost Dalajláma!

Dnes jsem objevila v programu, že v 9:30 hodin má v Galerii Mánes přednášku, ale jen pro zvané. Pozorovat ty privilegované, kteří dovnitř smí vyslechnout si jeho obohacující projevy, bylo zajímavé. Vychutnávám si zde pozici pozorovatele, který vnímá ten neskonalý zájem a vášeň veřejnosti spatřit Jeho Svatost na vlastní oči. Dovnitř se nedostanu, to je mi jasné.

Vytahuji khatu, posvátný tibetský bílý šátek symbolizující požehnání a těším se, až se před touto žijící spirituální legendou skloním. Přijíždí kolona černých nablýskaných limuzín a začíná rej, několik lidí pomáhá Dalajlámovi vystoupit. 

Zpozoruje mě jeden pán z ochranky (Tibeťan) a říká:„Jděte se postavit tam do vchodu." Do malé úzké branky, kterou bude vstupovat Jeho Svatost dovnitř. Vytřeštím na něj oči:„To můžu?!" „Ano", postrkuje mě tam, kde čeká uvítací výbor, já nesměle udělám pár kroků a milá slečna mi říká:„Pojďte k nám". Já zírám, s pokorou poděkuji, jsem naprosto odzbrojená jací dobrosrdeční lidé tvoří jeho bezprostřední okolí. Většinou vás všichni odhání nebo si uzurpují právo na Jeho blízkost. Ale tady ne, naprosto žádné hogo fogo ego nebo zákazy, jen milé láskyplné projevy. Jsem z toho dojatá a naprosto paf.

Už se k nám Jeho Svatost blíží, stojím v první řadě vedle pana Bursíka a Dalajláma mu přitiskne čelo k jeho čelu a Martin se ho ptá:„Jak jste se vyspal Jeho Svatosti? Dobře:-).” 

Oba se usmívají a Jeho Svatost sepne moje ruce držící bělostnou khatu přivezenou z jeho chrámu a já mu vysmeknu poklonu:„Tashi delek His Holiness".

On mě drží jemně a dotýká se mě. Já mu políbím jeho prsty, usměje se a je vevnitř.

Ten okamžik je nepopsatelný, na tento moment jsem čekala několik let, i když jsem ho viděla na vlastní oči nespočetněkrát a žila v blízkosti jeho residence v Indii několik měsíců až tady jsem se dočkala jeho pravého doteku, jeho požehnání. 

Kdo si počká, ten se dočká! A musela to být právě matička Praha, ta naše perla evropská stověžatá, abych se dočkala... Oplývám vděčností za všechny ty milé lidi, kteří mě k němu posunuli a dopřáli mi konečně tu blaženost pocítit na vlastní kůži sílu jeho doteku.

Tento den je pro mne posvátný a přestože si myslím, že mám emoce pod kontrolou, tedy aspoň ty negativní, tak ty pozitivní se mnou cloumají jako neposedné hormony… Nejsem schopna slova, vibrace jsou citelné, povznášející a protkané láskyplností.

Zažívám vnitřní třes opředený klidem a mírem. Je to už skoro hodina, co jsem to prožila, ale husí kůži mám na těle od hlavy až k patě stále!

Jen malá vsuvka pro všechny, kteří touží po tom samém, platí jedna „svatá” zásada, na Něj se nesahá!!! Musí on sám, to je posvátná úcta k člověku, který se považuje za ztělesnění Buddhy soucitu. Snažně vás prosím, respektujte ji i zde, na české půdě!

A všem vám přeji, ať se vám to taky poštěstí, buďte jen trpěliví, já na to čekala roky;-))).

Autor: Alexandra Kropp | středa 19.10.2016 2:11 | karma článku: 16,42 | přečteno: 915x
  • Další články autora

Alexandra Kropp

České tradice Velikonoc jsou ve světě nepochopitelné

Velikonoční svátky, jako tradiční oslava jara, jsou vždy tak trochu pomstou pro ženy. Vždy, když na to přijde a já v cizině vyprávím, jak se svátky „zmrtvýchvstání Ježíše Krista” u nás slaví, všichni nechápavě kroutí hlavami.

18.4.2017 v 7:41 | Karma: 15,46 | Přečteno: 1061x | Diskuse| Ona

Alexandra Kropp

Hospodská etuda aneb Já U zlatého tygra

Už si nevzpomenu, kdy jsem byla v hospodě naposledy, ale když jsem v ČR tak je to skoro povinnost, tudíž návrh, že se sejdeme „U tygra“ jsem nijak nerozporovala. U Zlatého tygra mě políbila pisatelská múza...

19.11.2016 v 7:00 | Karma: 12,71 | Přečteno: 399x | Diskuse| Společnost

Alexandra Kropp

Reflexe Sametové revoluce

Juchů juchů, 17. listopadu je tu! Co by s námi bylo, kdyby ho tenkrát v roce 1989 nebylo!? Svoboda slova, pohybu je tu...

17.11.2016 v 9:57 | Karma: 13,37 | Přečteno: 317x | Diskuse| Společnost

Alexandra Kropp

Barvy podzimu přebila paní zima

Martin na bílém koni letos skutečně přijel, i když o den dříve, ale vyzdobil mi úžasně ranní rozjímání.

10.11.2016 v 8:32 | Karma: 12,26 | Přečteno: 490x | Diskuse| Ona

Alexandra Kropp

Česká země je pestrobarevně malebná a podzimně voňavá…

Ta podzimní nádhera, jež se míhá za okny je daleko výživnější a nesrovnatelně obohacující než to, co nám nabízejí obrazovky mobilů nebo počítačů... Miluji jízdy vlakem a surrealisticky zbarvenou, šťavnatou pestrobarevnou krajinu.

5.11.2016 v 7:00 | Karma: 17,83 | Přečteno: 275x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 353x
Alex Kropp alias SAMA NA CESTÁCH

 

Světoběžnice, inspirátorka, spisovatelka - průvodkyně do neznáma, která se vydala do světa uchopit své životní poslání a převést ho v každodenní realitu sdílení i altruistické pomoci. Pohodlí domova vyměnila s radostí za nejistotu dobrodružství při cestování a už několik let se věnuje dobrovolnické činnosti ve světě a pomáhá těm, kteří to potřebují.

Její aspirací je sdílení vlastního osobního příběhu:„Cesta životem snovým a smysluplným, okořeněná inspirací a motivací pro druhé k žití plnohodnotných dní” prostřednictvím osobní stránky SAMA NA CESTÁCH (www.samanacestach.cz). 

SDÍLENÍ JE PÉČE, PÉČE JE LÁSKA  A LÁSKA JE NADE VŠE 

 

Seznam rubrik