Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

2.5.2015 - Kathmandu, Nepál - Enormní pocit vděčnosti a pokory

Projížděli jsme rozbořeným Kathmandu, v němž následky katastrofy byly i po týdnu velmi zřetelné. Po ulicích pochodovala policie se záchranářskými psy a lopatami na vyhrabávání mrtvých z trosek domů.

Dne 2. května 2015 jsme se ocitli v rozbořeném Kathmandu. Po přistání na letišti nám honorární konzul České republiky telefonicky sdělil, že všechny speciály do Evropy už odletěly, takže se musíme o sebe a návrat zpět do vlasti postarat sami. Po této informaci jsem ani na sekundu neváhala a jen s příručním zavazadlem nasedla do taxíku, ani jsem před odjezdem netušila, jak strategicky jsem si rozložila svá zavazadla, která jsem na trek s sebou nebrala. Měla jsem obrovské štěstí, našla jsem vše, co jsem tam zanechala.

Projížděli jsme rozbořeným městem, v němž následky katastrofy byly i po týdnu velmi zřetelné. Po ulicích pochodovala policie se záchranářskými psy a lopatami na vyhrabávání mrtvých z trosek domů. Japonští vojáci se zrovna vrátili ze záchraných akcí, jejich zdevastované uniformy podávaly naprosto syrové svědectví o děsivých následcích a unaveně prázdné pohledy, v hrůze kterou zračily, zcela čitelně vypovídaly o katastrofálních prožitcích. Místní lidé leželi na ulicích na zemi, obchody byly zavřené, v minulosti přeplněné a hlučné silnice zely prázdnotou, a vše kolem připomínalo bezvládí poválečného stavu. 

Pohledy na bezvládné trosky domů a bezradnost obyvatel mě naplňovaly zoufalstvím nad osudy všech neznámých.

Na místě, kde jsem si vždycky ve stánku kupovala balenou vodu, byla jen suť kamení. Po známých stánkařích s ovocem nebylo vidu ani slechu, jako by se po nich slehla zem. Kde je konec všem těm roztomilým, věčně usměvavým a činorodým človíčkům, kteří vytvářeli neopakovatelnou amosféru nepálského koloritu?

Vlna lítosti a bezbřehého soucitu mě zaplavila od hlavy až k patě. 

Nebyla jsem schopna slova, civěla jsem na to vše v nepojmenovatelném, rozpačitém úžasu. Stala jsem se očitou svědkyní neomylné ukázky křehkosti života. Pocítila jsem na vlastní kůži, jak je bytí a vlastně celý svět pomíjivý, v jediném okamžení se může zhroutit v základech a proměnit se v peklo na zemi.

Pocity prázdnoty se mísily s pokorou, ale musela jsem být neustále ve střehu. Komplikace na místě byly sice řešitelné, ale zatěžkávající, nedostatečná kanalizace, nefunkční bankomaty, ceny za ubytování i taxi se dramaticky zvýšily jako by odrážely velikost neštěstí. Pravděpodobnost, že se znovu Země otřese, byla obrovská. Největší výhoda byla,  že fungovala elektřina a taky wifi. Slyšet znovu hlas mé maminky byla ta nevětší extáze radosti, jenž jsem doposavad pocítila. 

Jediné na co jsem se soustředila bylo, abych dala všem vědět, že žiju, takže oznámení s omluvou všem, kteří se o mne báli a neskutečně podporovali se v okamžení rozlétlo na všechny světové strany. Díky Facebooku za všechny informace, podrobnosti a kontaktáže, které jsou v takových situacích k nezaplacení!

Já návrat do vlasti neplánovala, byla jsem na cestách a úplně nejvíc ze všeho jsem nyní chtěla být nápomocná obětem zemětřesení, zůstat na místě a přiložit ruce k dílu, aby se katastrofické následky smazaly co nejdříve. To byly mé nejaktuálnější a nejmocnější dobrovolnické záměry, čehož se ti, kdo mě dobře znají obávali nejvíce, takže mi ani nedali

na vybranou a koupili mi ihned letenku. Výstrahy a strachy ostatních o můj holý život vyznívaly strašidelně, poprvé jsem proto uposlechla rad ostatních a pomoc kamaráda mě katapultovala okamžitě zpět na letiště a já se během 24 hodin ocitla DOMA. Při přistání na Ruzyni jsem se neubránila dojetí, rty neslyšitelně recitovaly českou hymnu a „Kde domov můj” rezonoval všemi vnitřními orgány v nepopsatelném opojení úlevy.

Jsem vděčná pojišťovně Generali, jež mi poskytla perfektní servis a dodala pocit jistoty a naděje mým blízkým. Pocity štěstí a radosti, že jsem přežila a vrátila jsem se zpět živá a zdravá byly na místě, ale stejně mne sužoval pocit bezmoci nad tím, že nejsem nápomocná  přímo na místě.

Slova nedokáží vyjádřit neskonalou vděčnost za všechnu projevenou lásku, kterou mě po návratu zalili všichni co znám. Děkuji milionkrát VŠEM za ohromnou podporu, náklonnost a starostivost, především těm, kteří se angažovali s vypjetím všech sil, aby mi zabezpečili návrat do vlasti a podporovali psychicky mou rodinu. Jsem vám do konce svého života jsem velkým dlužníkem!!!

Jedna rada na závěr, jež se v jakékoli situaci cení zlatem:

VYTÁHNETE-LI PATY Z DOMOVINY, VYRÁŽEJTE JEDINĚ S KVALITNÍM CESTOVNÍM POJIŠTĚNÍM:-)

Autor: Alexandra Kropp | středa 25.11.2015 9:54 | karma článku: 3,13 | přečteno: 122x
  • Další články autora

Alexandra Kropp

České tradice Velikonoc jsou ve světě nepochopitelné

Velikonoční svátky, jako tradiční oslava jara, jsou vždy tak trochu pomstou pro ženy. Vždy, když na to přijde a já v cizině vyprávím, jak se svátky „zmrtvýchvstání Ježíše Krista” u nás slaví, všichni nechápavě kroutí hlavami.

18.4.2017 v 7:41 | Karma: 15,46 | Přečteno: 1061x | Diskuse| Ona

Alexandra Kropp

Hospodská etuda aneb Já U zlatého tygra

Už si nevzpomenu, kdy jsem byla v hospodě naposledy, ale když jsem v ČR tak je to skoro povinnost, tudíž návrh, že se sejdeme „U tygra“ jsem nijak nerozporovala. U Zlatého tygra mě políbila pisatelská múza...

19.11.2016 v 7:00 | Karma: 12,71 | Přečteno: 399x | Diskuse| Společnost

Alexandra Kropp

Reflexe Sametové revoluce

Juchů juchů, 17. listopadu je tu! Co by s námi bylo, kdyby ho tenkrát v roce 1989 nebylo!? Svoboda slova, pohybu je tu...

17.11.2016 v 9:57 | Karma: 13,37 | Přečteno: 317x | Diskuse| Společnost

Alexandra Kropp

Barvy podzimu přebila paní zima

Martin na bílém koni letos skutečně přijel, i když o den dříve, ale vyzdobil mi úžasně ranní rozjímání.

10.11.2016 v 8:32 | Karma: 12,26 | Přečteno: 490x | Diskuse| Ona

Alexandra Kropp

Česká země je pestrobarevně malebná a podzimně voňavá…

Ta podzimní nádhera, jež se míhá za okny je daleko výživnější a nesrovnatelně obohacující než to, co nám nabízejí obrazovky mobilů nebo počítačů... Miluji jízdy vlakem a surrealisticky zbarvenou, šťavnatou pestrobarevnou krajinu.

5.11.2016 v 7:00 | Karma: 17,83 | Přečteno: 275x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 353x
Alex Kropp alias SAMA NA CESTÁCH

 

Světoběžnice, inspirátorka, spisovatelka - průvodkyně do neznáma, která se vydala do světa uchopit své životní poslání a převést ho v každodenní realitu sdílení i altruistické pomoci. Pohodlí domova vyměnila s radostí za nejistotu dobrodružství při cestování a už několik let se věnuje dobrovolnické činnosti ve světě a pomáhá těm, kteří to potřebují.

Její aspirací je sdílení vlastního osobního příběhu:„Cesta životem snovým a smysluplným, okořeněná inspirací a motivací pro druhé k žití plnohodnotných dní” prostřednictvím osobní stránky SAMA NA CESTÁCH (www.samanacestach.cz). 

SDÍLENÍ JE PÉČE, PÉČE JE LÁSKA  A LÁSKA JE NADE VŠE 

 

Seznam rubrik