Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Česká země je pestrobarevně malebná a podzimně voňavá…

Ta podzimní nádhera, jež se míhá za okny je daleko výživnější a nesrovnatelně obohacující než to, co nám nabízejí obrazovky mobilů nebo počítačů... Miluji jízdy vlakem a surrealisticky zbarvenou, šťavnatou pestrobarevnou krajinu.

Jsem nachystaná na hory do Liberce, v deset mi to jede z Čerňáku, kamarádka mi v 7:30 napíše, že je nemocná, ruší plány na víkend. Nevadí, mám pochopení. Neváhám ani minutu, stornuju lístek a dívám se, jízdenka do Ostravy je ještě volná. Volám mamince, co dělá? Už je dávno vzhůru a loupe jablíčka na štrůdl a zeptám se, jestli můžu přijet ochutnat tu její dobrůtku. "No co se ptáš?”, opáčí radostně a mě to dojme, protože je to tak spontánní a neplánované. A jednou tady nebude…

Tak honem, cak cak, pár věcí si hodím do kabelky, nic než počítač a nabíječku nepotřebuji. Konfekční velikost máme stejnou, takže si ani neberu nic na převlečku:-).

Kupuji online lístek na vlak z Prahy a děkuji Student Agency, že nabízí takové geniální služby, lístek do Ostravy za 159 Kč! To je snad sen! Komfort a skvělé služby, čajíček s mátou a medem, mošt, caffe latte, no kde to za tu cenu máte! Necelé čtyři hodiny cesty a ještě k tomu Wi-Fi! A ty vyvoněné toalety s živými orchidejemi, to nemají ani švýcarské drahy. Stewardi jsou milí a ochotní a ty podzimní výhledy hrají všemi barvami až oči přecházejí.

A já si vychutnávám pohled okna, jak je ta naše česká země krásná, malebná a voňavá…

Už jsem na to skoro zapomněla. Vodní zákruty řeky, chvějící se osiky a ztepilé topoly, schoulené bezbranné vrby, to nikde ve světě není! Je to všechno tak křehké a jemnocitné, prostě naše, české. Borovice, břízy, statné ořešáky, různorodé listnáče a mávající děti na přejezdech, zablácené ovečky, túje, javory, jen uschlá šedivá strniště ubírají tomu všemu na kráse.

Zapomenutá, neposbíraná kukuřice trčí na poli, jako by se o ní nestarali. Je mi jí  líto, kolik žaludků by s ní nakrmili. Políčka ještě houževnatě raší, ale při té rychlosti stěží identifikuji, co na naše úrodná černozem v této pokročilé roční době plodí. Nevím, jestli existuje jiná země, kde jsou tak spanilé lesy jako u nás…

Komíny a železniční dráty k této scenérii patří, vášnivě rovnoběžné koleje jsou zapuštěné do země, vezou nás bezpečně do místa určení cílové destinace. Dokonale zoraná pole, domečky, zahrádky a všemu tomu požehnanému stavu žehnají paprsky odvážného sluníčka, klubajícího se ze zamračené duchny oblohy.

Jmelí zatím bezděčně cizopasí v korunách stromů než ho najdeme zlaté nebo stříbrné na vánočních trzích způsobně svázané. Šípky se červenají a rdí jako tváře stydlivé panny. Jablůňky mají ještě na sobě své syté plody a vzývají k sesbírání. A to dokonale červenočervené psí víno, které se pne skoro všude rozradostňuje svou barvitou osobitostí přírodní výjevy. Zlatavé listí je jako podestýlka pro unavená těla, hebká a lákavá. Hned bych se v něm vyválela jako zamlada. Buky, duby se statečně vybarvují a hrají všemi barvami. Ostružiní i akáty jsou ještě sytě zelené.

Se zatajeným dechem si lámu hlavu, kdo to tam nahoře tak posvátně čaruje. Něco je ještě stále zelené, něco úplně holé a to ostatní je pestrobarevně pomíjivé, žluté, hnědé, nachově, oranžově pomerančové.

Kdo tomu všemu vládne? Ten má opravdu smysl pro vytříbený design a malebný “art”.

Rozhlédnu se po kupé, kdo tu extrovertně rozpustilou nádheru za oknem sleduje….

Nikdo. Jen já nepolepšitelná romantička to hltám s každým ujetým kilometrem a chvílemi si přeju, aby cesta trvala věčně nebo aspoň do té doby než se toho uhrančivého podzimního výjevu nabažím. Až teď mi dochází, jak jsem vděčná, že jsem se opět do mé rodné země vrátila, živá a zdravá a hlavně vnímavá a všímavá. Bytostně si uvědomuji, že jakékoliv divy světa se nevyrovnají těmto domácím vizuálním lahůdkám.

Poletující listy ve větru ještě podmanivě podtrhnou všudypřítomnou přepychovost těchto vjemů. Nezajímá mě Facebook, ani noviny či pípající zprávy. Jsem jen nyní. Jsem tady s tou skvostně opojnou přítomností, která mě dojímá a já bych se nejraději rozbrečela, že jsem tohle opět shlédla. Dneska mi ani nevadí nevzhledné továrny a ošuntělé paneláky, ta podzimní nádhera je všechny svou nostalgickou přítomností přebila. Do toho krákají černočerní havrani a oznamují, že zima se blíží. Impresionističtí malíři jsou jistě na podzim v jiskrné euforii tvoření. Napadá mě, že si příště koupím  do vlaku plátno, štětec a tempery a budu ty zářivě pestrobarevné momenty malovat.

Jsem vzhůru od čtyř hodin od rána, ale oči nezamhouřím, sněhově bílé břízy záři a já ani nevím, kolikrát už jsem zmáčkla spoušť fotoaparátu, tyto duhové obrázky si budu prohlížet v monotónně zelených tropech:-).

Při této jízdě si člověk uvědomí, jak je život pomíjivý…

Jak nám protéká pod rukama a stárneme ještě zamlada, pokud nedýcháme zhluboka a neprožíváme, co zrovna je. Podzim, zima, jaro, léto a neustále dokola, tralala.

Až zase někam pojedete, dívejte se z oken!!!

Je to daleko výživnější a nesrovnatelně obohacující než to, co vám nabízejí obrazovky mobilů nebo počítačů!

Autor: Alexandra Kropp | sobota 5.11.2016 7:00 | karma článku: 17,83 | přečteno: 275x
  • Další články autora

Alexandra Kropp

České tradice Velikonoc jsou ve světě nepochopitelné

Velikonoční svátky, jako tradiční oslava jara, jsou vždy tak trochu pomstou pro ženy. Vždy, když na to přijde a já v cizině vyprávím, jak se svátky „zmrtvýchvstání Ježíše Krista” u nás slaví, všichni nechápavě kroutí hlavami.

18.4.2017 v 7:41 | Karma: 15,46 | Přečteno: 1061x | Diskuse| Ona

Alexandra Kropp

Hospodská etuda aneb Já U zlatého tygra

Už si nevzpomenu, kdy jsem byla v hospodě naposledy, ale když jsem v ČR tak je to skoro povinnost, tudíž návrh, že se sejdeme „U tygra“ jsem nijak nerozporovala. U Zlatého tygra mě políbila pisatelská múza...

19.11.2016 v 7:00 | Karma: 12,71 | Přečteno: 399x | Diskuse| Společnost

Alexandra Kropp

Reflexe Sametové revoluce

Juchů juchů, 17. listopadu je tu! Co by s námi bylo, kdyby ho tenkrát v roce 1989 nebylo!? Svoboda slova, pohybu je tu...

17.11.2016 v 9:57 | Karma: 13,37 | Přečteno: 317x | Diskuse| Společnost

Alexandra Kropp

Barvy podzimu přebila paní zima

Martin na bílém koni letos skutečně přijel, i když o den dříve, ale vyzdobil mi úžasně ranní rozjímání.

10.11.2016 v 8:32 | Karma: 12,26 | Přečteno: 490x | Diskuse| Ona

Alexandra Kropp

Dalajlámova ruka v mé dlani aneb splněná přání na počkání

Tibetský budhismus jsem studovala přes rok v přímo v kolébce indické Dharamsaly, kde sídlí Jeho Svatost Dalajláma, který tam založil instituci „Library of Tibetan Works and Archives”.

1.11.2016 v 10:20 | Karma: 10,07 | Přečteno: 528x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 353x
Alex Kropp alias SAMA NA CESTÁCH

 

Světoběžnice, inspirátorka, spisovatelka - průvodkyně do neznáma, která se vydala do světa uchopit své životní poslání a převést ho v každodenní realitu sdílení i altruistické pomoci. Pohodlí domova vyměnila s radostí za nejistotu dobrodružství při cestování a už několik let se věnuje dobrovolnické činnosti ve světě a pomáhá těm, kteří to potřebují.

Její aspirací je sdílení vlastního osobního příběhu:„Cesta životem snovým a smysluplným, okořeněná inspirací a motivací pro druhé k žití plnohodnotných dní” prostřednictvím osobní stránky SAMA NA CESTÁCH (www.samanacestach.cz). 

SDÍLENÍ JE PÉČE, PÉČE JE LÁSKA  A LÁSKA JE NADE VŠE 

 

Seznam rubrik