Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pomoc je sdílení, sdílení je péče a péče je láska (2. část)

O dobrovolničení na Bali jsem sepsala knihu „Autentické pojednání o Nejzelenější škole na Zemi a vědomé pomoci”.

Na zdejších plážích jsem pravidelně sbírala odpadky a střepy, aby si někdo nezkazil dovolenou tím, že si pořeže nohu. Na zdejších plážích jsem pravidelně sbírala odpadky a střepy, aby si někdo nezkazil dovolenou tím, že si pořeže nohu nebo na Bali Spirit Festivalu pečovala o děti a jejich zábavu.

V Indonésii dobrých skutků bylo nespočet, ale ten nejniternější byl, když jsem kamarádku Balijku doprovázela k soudu k rozvodu. Muž odešel k milence a ona zůstala sama se dvěma malýma dcerama ve skvotu domu, který neměl ani omítku. Přihlížet podobným pohnutým osudům v tropickém ráji je srdce drásající, ale bohužel se stává běžnou realitou, jako u nás na západě. Ale aspoň jsem její život zpestřila tak, že jsem ji naučila plavat, což byl vždy její sen. Konečně se zase smála a výskala, investice do plavacího kruhu byla tou nejlepší psychologickou pomůckou.

V Indii jsem dobrovolničila pro korejskou organizaci zprostředkovávající Tibeťanům v exilu “baby sitting” pro děti od tří měsíců do tří let během dne, aby jejich rodiče mohli chodit do práce a finančně se zmátořili. Tyto ubohé rodiny právě překonaly po svých himalájské pohoří, utekly z příkoří okupované vlasti čínskou armádou do svobodou zaslíbené Indie. Ti malí, roztomilí prckové si lásky zaslouží habaděj. Když měla tato organizace deváté výročí vzniku, tak jsem prostřednictvím indických přátel zprostředkovala oběd pro třicet zaměstnanců a taky dodávků hygienických potřeb Detol asi na deset let dopředu. Stačila jen všetečná otázka, zda zasponzorují tibetské děti a povedlo se, dary byly opravdu štědré!

Mezi mé oblíbené aktivity je pozice dvorní dámy pro Miss Himalaya Pageant. Při volbě královny krásy v himalájských kopcích pečuji o psychické zázemí a povzbuzuji dívky k co možná nejlepším výkonům, aby ze sebe na pódium vyždímaly to nejlepší. A “Dharamsala Marathon” (který je dlouhý pouze patnáct kilomentrů.-) za svobodu Tibetu je každoroční morální povinností.

Doučování na dvorečku je vždy obohacující a odměněné líbeznými úsměvy školáčků. Podlehla jsem přemlouvání známého a udělala přednášku v Institutu mládeže pro Sikky v Punjabu o tom, jak je důležité učit se cizí jazyky a plnit si vlastní sny. Moje autentické povídání bylo motivačně názorné, jak jsem to já, z postkomunistické země dokázala:-).

Skutečnost, že jsem pomáhala klášterní pekárně při prodeji pečiva v chrámu jeho Svatosti Dalai Lamy při jeho učení v McLeod Ganj a byla v pohotovosti od tří hodin ráno do poledne několik dní, byla jen sladká třešnička na dortu mé dlouholeté dobročinné mise.

Ale nejdojemnější byly situace v meziobdobí od zemětřesení do vysvobození helikoptérou v nepálských Himalájích, kde žijí budhisté. Na povzbuzení jsem místním přeživším zemětřesení ukazovala fotku Jeho Svatosti Dalai Lamy, jejich spirituálního vůdce a oni si můj iPhone přikládali k hlavě a klaněli se s ním k zemi. Vidět v těchto mezních situacích, kdy jejich život visí na vlásku svou náboženskou ikonu, znamenalo pro všechny příslib přežití a nejvyššího požehnání. Tato prostá aktivita byla exkluzivně nejdražší a nejdrahocenější, daleko smysluplnější, než bych jim rozdávala plné hrsti zlatých mincí. A vidíte, nestála vůbec nic a dodala naději i víru stovkám životů.

Každý den podrbu všechny pejsky na pláži, kravičkám odnesu šlupky z ovoce, ptáčkům dávám do zobáčku semínka či hrozinky. V přeplněném autobuse buď uvolním místo matkám s dětmi nebo si děťánko vezmu na klín, abych ulehčila mamce transport místním povozem. V Rishikeshi tradičně kupuji žebrajícím dětem kornouty s rýží, aby neměly hlad a cvičím s nima jógu na březích Gangy (https://www.youtube.com/watch?v=6ODo6vAYuWU) a úplně nejšťastnější jsou když je obdaruje Santa Claus.

Nad těmito skromnými gesty ani neuvažuji, prostě je to běžná rutina mého života a takto bych mohla pokračovat donekonečna. Ale není to žádná novota, byla jsem vždycky taková, než jsem se sama pustila do jídla, tak jsem druhým nabídla. Už v mládí mi někdo uštědřil „kompliment”, když uštěpačně prohlásil: „Kdo jsi, Matka Tereza?” “

„Ne, její dcera”, odvětila jsem ukřivděně. A vidíte, tady to máte černé na bílém:-).

Na nic nehraji, nepředvádím se, jsem prostě šťastná, když někoho obdaruji. Už odmalička jsem měla srdce pro druhé otevřené a vždy nastavila dlaně. Nyní cestuji s 60 kilogramy čisté váhy, přičemž 40 kilo jsou dárky na rozdávání:-).

Soupis dobrých skutků není touhou chválit se, povzbuzovat a poťouchle oprašovat ego, ani si klepat na rameno jak jsem dobrá, vůbec ne. Samochvála smrdí a vím, že jsou jiní, kteří toho udělali a dělají milionkrát více a vůbec o tom nemluví a jsou skoro neviditelní.

A jak Ivana, tak i já jsme ukázky chvályhodných činů sepsaly především proto, aby se bohulibé aktivity staly součástí našich životů a možná otřásly svědomím dalších a oni se taky stali dobročinnými dobrodruhy a smysluplně obohacovali druhé na své cestě:-).

Autor: Alexandra Kropp | čtvrtek 21.7.2016 7:00 | karma článku: 9,41 | přečteno: 138x
  • Další články autora

Alexandra Kropp

České tradice Velikonoc jsou ve světě nepochopitelné

Velikonoční svátky, jako tradiční oslava jara, jsou vždy tak trochu pomstou pro ženy. Vždy, když na to přijde a já v cizině vyprávím, jak se svátky „zmrtvýchvstání Ježíše Krista” u nás slaví, všichni nechápavě kroutí hlavami.

18.4.2017 v 7:41 | Karma: 15,46 | Přečteno: 1061x | Diskuse| Ona

Alexandra Kropp

Hospodská etuda aneb Já U zlatého tygra

Už si nevzpomenu, kdy jsem byla v hospodě naposledy, ale když jsem v ČR tak je to skoro povinnost, tudíž návrh, že se sejdeme „U tygra“ jsem nijak nerozporovala. U Zlatého tygra mě políbila pisatelská múza...

19.11.2016 v 7:00 | Karma: 12,71 | Přečteno: 399x | Diskuse| Společnost

Alexandra Kropp

Reflexe Sametové revoluce

Juchů juchů, 17. listopadu je tu! Co by s námi bylo, kdyby ho tenkrát v roce 1989 nebylo!? Svoboda slova, pohybu je tu...

17.11.2016 v 9:57 | Karma: 13,37 | Přečteno: 317x | Diskuse| Společnost

Alexandra Kropp

Barvy podzimu přebila paní zima

Martin na bílém koni letos skutečně přijel, i když o den dříve, ale vyzdobil mi úžasně ranní rozjímání.

10.11.2016 v 8:32 | Karma: 12,26 | Přečteno: 490x | Diskuse| Ona

Alexandra Kropp

Česká země je pestrobarevně malebná a podzimně voňavá…

Ta podzimní nádhera, jež se míhá za okny je daleko výživnější a nesrovnatelně obohacující než to, co nám nabízejí obrazovky mobilů nebo počítačů... Miluji jízdy vlakem a surrealisticky zbarvenou, šťavnatou pestrobarevnou krajinu.

5.11.2016 v 7:00 | Karma: 17,83 | Přečteno: 275x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, odpověděla v debatě vyhýbavě Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:50

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 353x
Alex Kropp alias SAMA NA CESTÁCH

 

Světoběžnice, inspirátorka, spisovatelka - průvodkyně do neznáma, která se vydala do světa uchopit své životní poslání a převést ho v každodenní realitu sdílení i altruistické pomoci. Pohodlí domova vyměnila s radostí za nejistotu dobrodružství při cestování a už několik let se věnuje dobrovolnické činnosti ve světě a pomáhá těm, kteří to potřebují.

Její aspirací je sdílení vlastního osobního příběhu:„Cesta životem snovým a smysluplným, okořeněná inspirací a motivací pro druhé k žití plnohodnotných dní” prostřednictvím osobní stránky SAMA NA CESTÁCH (www.samanacestach.cz). 

SDÍLENÍ JE PÉČE, PÉČE JE LÁSKA  A LÁSKA JE NADE VŠE 

 

Seznam rubrik