Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pomoc je sdílení, sdílení je péče a péče je láska (1. část)

Před několika měsíci mě blogerka Ivana (Nomad is Beautiful) požádala, jestli bych ji napsala krátký příběh, kdy jsem na Cestách někomu pomohla. Složila jsem hlavu do dlaní, propánajána jakou situaci mám popsat...

Vždyť už od mých turisticko-cestovatelských prvopočátků jsem vozila do Egypta či Afriky prupisky, omalovánky, bonbóny a sponečky do vlasů. Dávání bylo od začátku součástí mého putování po zeměkouli.

Pamatuji si, že na Bali jsem kupovala suvenýry pro přátele jen proto, abych udělala tržbu prodejcům obrážející bělostné pláže s velkým rancem na zádech, jejichž jediným záměrem bylo vše prodat a vydělat si pár centů. Tento rituál jsem pak aplikovala skoro všude, na Kubě, v Thajsku, Mexiku, Turecku i jižní Americe. Roztomilé, typické místní věcičky jsem nepotřebovala, ale v nákupu bylo vstřícné gesto, dát alespoň malou obživu pro celou rodinu na jeden den. 

Proto ve všech suvenýrech, co jsem někomu z exotických destinací přivezla, je zároveň i zrnko charitativního účelu, dobrotivosti a laskavosti. Udělala jsem radost hned několika lidem zároveň - prodávajícímu a jeho blízkým závislých na příjmech z interaktivního prodeje, mé rodině i kamarádům, kteří vždy velice ocenili, že jim vezu něco z převeliké dáli a nakonec i sobě, že jsem vybírala unikátní dárečky pro mé milované. Taková dávka štěstí pro mnoho lidí se ukrývá v nicotné koupi věci:-).

Následně jsem potuplovala dobrotu tím, že jsem nabalila celý kufr pro mne nepotřebnýma věcma, které jsem pak postupně rozdávala. Obdarovávat sušenkami, ovocem i oblečením v Mozambiku se stalo neopakovatelným dobrodružstvím doprovázeným jásotem dětí i dospělých. Vyspělé dívky ještě nikdy v životě neviděly podprsenku, a když jsem jim ukázala, že se do toho jako dává jablíčko, tak se smály a padaly k zemi. Má garderóba jim očividně slušela. Akorát člověk má neustále pocit, že nedal dost, když je vidí spát bezprizorní v chýši z větví pod stromem uprostřed vyprahlé pustiny u cesty. A darovat tučný obnos pro místní školu v Jihoafrické republice, aby mohli nakoupit učebnice a psací potřeby, byla naprostá samozřejmost.

Všimla jsem si, že děti si strkají nerozbalené bonbóny do pusy, koušou do obalu od čokolády a tak jim vždy, když ji něco dávám, hezky přichystám. Rozbalit cukrkandly, lízátka i čokoládu z obalu je nutnost, protože některé děti v odlehlých místech světa nic takového před tím neviděly a dávají si zabalené poklady i s igelitem do pusy, ale ten přece nechutná dobře, pokazí i tu nejsladší laskominu. Názorně jim musíte ukázat, že je to jenom obal a oni z něj musí vybalit poklad, co tak strašně lahodně chutná.

Na Srí Lance v Jaffně, městě vybombardovaném po válečných nepokojích jsme se spolucestovatelem Kaidem nakoupili papíry, tužky, omalovánky, sušenky a další sladkosti a učili děti i dospělé anglickou abecedu na střeše rozbořeného domu v utečeneckém táboře (refuggee campu). Podívejte se na autentické video zdokumentované nefalšované nadšení při učení:-). https://www.youtube.com/watch?v=XLObqe5HJYI.

Pohostinnost Masajů v Africe a jejich tradiční phopsací show je spontánním představením a vy se na malý okamžik stanete součástí jejich životů, když s nimi v kruhu skáčete vysoko do vzduchu. Za jejich přijetí mezi sebe jsme darovali komunitě adekvátní obnos na vykopání další studně zajišťující dostatečný přísun podzemní vody pro celou vesnici.

Tyto okamžiky se zaryly hluboko do mé paměti a od té chvíle neváhám ani sekundu a vždy nabídnu pomocnou ruku.

 

Autor: Alexandra Kropp | úterý 19.7.2016 8:32 | karma článku: 10,65 | přečteno: 131x
  • Další články autora

Alexandra Kropp

České tradice Velikonoc jsou ve světě nepochopitelné

Velikonoční svátky, jako tradiční oslava jara, jsou vždy tak trochu pomstou pro ženy. Vždy, když na to přijde a já v cizině vyprávím, jak se svátky „zmrtvýchvstání Ježíše Krista” u nás slaví, všichni nechápavě kroutí hlavami.

18.4.2017 v 7:41 | Karma: 15,46 | Přečteno: 1061x | Diskuse| Ona

Alexandra Kropp

Hospodská etuda aneb Já U zlatého tygra

Už si nevzpomenu, kdy jsem byla v hospodě naposledy, ale když jsem v ČR tak je to skoro povinnost, tudíž návrh, že se sejdeme „U tygra“ jsem nijak nerozporovala. U Zlatého tygra mě políbila pisatelská múza...

19.11.2016 v 7:00 | Karma: 12,71 | Přečteno: 399x | Diskuse| Společnost

Alexandra Kropp

Reflexe Sametové revoluce

Juchů juchů, 17. listopadu je tu! Co by s námi bylo, kdyby ho tenkrát v roce 1989 nebylo!? Svoboda slova, pohybu je tu...

17.11.2016 v 9:57 | Karma: 13,37 | Přečteno: 317x | Diskuse| Společnost

Alexandra Kropp

Barvy podzimu přebila paní zima

Martin na bílém koni letos skutečně přijel, i když o den dříve, ale vyzdobil mi úžasně ranní rozjímání.

10.11.2016 v 8:32 | Karma: 12,26 | Přečteno: 490x | Diskuse| Ona

Alexandra Kropp

Česká země je pestrobarevně malebná a podzimně voňavá…

Ta podzimní nádhera, jež se míhá za okny je daleko výživnější a nesrovnatelně obohacující než to, co nám nabízejí obrazovky mobilů nebo počítačů... Miluji jízdy vlakem a surrealisticky zbarvenou, šťavnatou pestrobarevnou krajinu.

5.11.2016 v 7:00 | Karma: 17,83 | Přečteno: 275x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 353x
Alex Kropp alias SAMA NA CESTÁCH

 

Světoběžnice, inspirátorka, spisovatelka - průvodkyně do neznáma, která se vydala do světa uchopit své životní poslání a převést ho v každodenní realitu sdílení i altruistické pomoci. Pohodlí domova vyměnila s radostí za nejistotu dobrodružství při cestování a už několik let se věnuje dobrovolnické činnosti ve světě a pomáhá těm, kteří to potřebují.

Její aspirací je sdílení vlastního osobního příběhu:„Cesta životem snovým a smysluplným, okořeněná inspirací a motivací pro druhé k žití plnohodnotných dní” prostřednictvím osobní stránky SAMA NA CESTÁCH (www.samanacestach.cz). 

SDÍLENÍ JE PÉČE, PÉČE JE LÁSKA  A LÁSKA JE NADE VŠE 

 

Seznam rubrik